Apple Watch Series 7 pressrecension: en blyg utveckling för en bättre klocka

0 Shares

Medan den första Apple Watch Series 7 är på väg, har några handplockade journalister utnyttjat den i några dagar och levererat sina första intryck.

Apple Watch Series 7 på Amazon från 429 €
• Apple Watch Series 7 på Boulanger från 429 €
• Apple Watch Series 7 på Fnac från 429 €
• Apple Watch Series 7 på Materiel.net från 429 €

Som en påminnelse, den nya versionen erbjuder tunnare kanter (1,7 mm, vilket är 40 % tunnare än Series 6), IP6X-certifiering för damm och WR50 för vatten, en större skärm (med rattar som drar fördel av 20 % mer utrymme och ett tangentbord AZERTY med QuickPath som gör att du kan dra fingret från bokstav till bokstav) och 70 % ljusare i standby (skärmen alltid på), med en mer motståndskraftig panel och en autonomi som liknar tidigare generationer (Apple nämner 18 timmars autonomi). Cupertino tillkännager 33 % snabbare laddning (kabeln är nu i USB-C) än föregående generation, med möjlighet att få 80% batteri på 45 minuters laddning (8 minuter på laddaren räcker för att övervaka sömnen över en natt). Apple Watch Series 7 finns i 41 och 45 mm, och utan prishöjning. Fem färger av aluminiumfodral finns tillgängliga (grön, blå, produktröd, stjärnljus och midnatt), och kompatibiliteten med armband från tidigare generationer bibehålls. Goda nyheter, Fitness + borde vara tillgängligt i år i vårt territorium via en uppdatering. Köpet av en Apple Watch Series 7 ger dig rätt till 3 gratis månader av tjänsten.

Illustration: Apple Watch Series 7 pressrecension: en blyg utveckling för en bättre klocka

För många journalister, denna nya Apple Watch är inte överväldigad av nyheterna, men de senare är tillräckligt för att göra den till en bättre uppkopplad klocka, utan att nödvändigtvis pressa ägare av nyare modeller att byta till den senaste generationen.

Enligt Dieter Bohn från The Verge, den större och ljusare skärmen (Står fast vid) är anmärkningsvärda förbättringar, men om du har en ny klocka, tror jag inte att Apple Watch Series 7 har något som driver dig att byta modell. För Marques Brownlee på YouTube-kanalen MKBHD kan vissa användare med små handleder nöja sig med 41 mm-modellen i år, och den ljusare skärmen i standby-läge gör det lättare att läsa informationen utan att behöva flytta klockan. På samma sätt kommer snabbladdning att göra det möjligt för personer som bär sina klockor hela dagen att dra nytta av några pauser (till exempel under duschen) för att återhämta sig lite mer självständighet.

För Cherlynn Low från Engadget en av de mest intressanta förändringarna är ankomsten av nya urtavlor (som Modular Duo) som använder det extra utrymmet som den större skärmen erbjuder. Jacob Krol från CNN Underscored påpekar att även om skärmsläckaren är 70 % ljusare (med komplikationer som är lättare att se), förblir den maximala ljusstyrkan oförändrad, liksom chipets kraft.

Som många användare, CNBC:s Todd Haselton skulle ha uppskattat mer batteritid, men inte till bekostnad av en större klocka. Jag skulle ha önskat bättre självständighet. Apple lovar fram till 18.00, och jag kommer dit med Apple Watch Series 7. Jag önskar bara att Apple kunde hitta ett sätt att förlänga det till två eller tre dagar. Men ett större batteri skulle göra den tjockare, och det skulle inte passa mig heller.

För TechCrunchs Brian Heater, användare van vid 40 / 44 mm Apple Watch kommer omedelbart att märka storleksskillnaden. Den större modellen går från en 1,78 tums skärm till 1,9 tum. Detta är en ökning med 20 % jämfört med serie 6 och en ökning med 50 % jämfört med serie 3. Everyday Journalist tror att den största förändringen kommer från tillägget av ett komplett tangentbord och QuickPath. Jag är förvånad över hur bra båda lägena fungerar på den här lilla skärmen.

Till sist, för Nicole Nguyen från The Wall Street Journal, dessa stegvisa förbättringar ger en bättre upplevelse, men inte nämnvärt bättre. Om du gillar Apple Watch kommer du att gilla den här. Om du inte var övertygad kommer Series 7 förmodligen inte att konvertera dig.

På vår sida, vi kommer givetvis att publicera våra egna detaljerade tester under de kommande dagarna på dessa nya Apple Watch Series 7.

Källa 1/2/3/4/5/6/7/8/9